363-1051-00L  Cases in Technology Marketing

SemesterHerbstsemester 2018
DozierendeF. von Wangenheim, C. Grieder
Periodizitätjährlich wiederkehrende Veranstaltung
LehrspracheEnglisch
KommentarNumber of participants limited to 20.

Students have to apply for this course by sending a CV and an one-page motivation letter to Link. Additionally please enroll via myStudies. Places will be assigned on the basis of your motivation letter.



Lehrveranstaltungen

NummerTitelUmfangDozierende
363-1051-00 GCases in Technology Marketing
Bewilligung der Dozierenden für alle Studierenden notwendig.
irregular lecture.
03.12.18, whole day, Bühler Group, Uzwil
19s Std.
24.09.17:15-20:00WEV H 326 »
08.10.17:15-20:00WEV H 326 »
22.10.17:15-20:00WEV F 109 »
19.11.17:15-20:00WEV F 109 »
F. von Wangenheim, C. Grieder

Katalogdaten

KurzbeschreibungThe aim of this module is to introduce students to some key concepts in technology marketing and to familiarize them subsequently with the challenges that (marketing) managers face in technology intensive markets by using real life cases. Students will have to "solve" current and past managerial problems and will be enabled to compare their solutions with what has actually been done.
LernzielThis module should enable students to deal with the uncertainty related to challenges in technology marketing by introducing them to some key concepts and letting them apply those concepts to real life cases. The competences acquired in this module are meant to go beyond the mere understanding of the study material by improving students' problem solving capabilities, analytical skills and capacity for team work. Furthermore, students will be exposed to decision-making styles and procedures in companies.
InhaltStudents have to work on three to four real Bühler cases and present the solutions in class.
Solutions/ presentations will be part of the grades.
Voraussetzungen / BesonderesStudents have to apply for this course by sending a CV and a one-page motivation letter until 1.9.2018 to Link.

Leistungskontrolle

Information zur Leistungskontrolle (gültig bis die Lerneinheit neu gelesen wird)
Leistungskontrolle als Semesterkurs
ECTS Kreditpunkte3 KP
PrüfendeF. von Wangenheim, C. Grieder
Formbenotete Semesterleistung
PrüfungsspracheEnglisch
RepetitionRepetition nur nach erneuter Belegung der Lerneinheit möglich.

Lernmaterialien

Keine öffentlichen Lernmaterialien verfügbar.
Es werden nur die öffentlichen Lernmaterialien aufgeführt.

Gruppen

Keine Informationen zu Gruppen vorhanden.

Einschränkungen

AllgemeinBewilligung der Dozierenden für alle Studierenden notwendig
PlätzePlätze beschränkt. Spezielles Auswahlverfahren.
VorrangDie Belegung der Lerneinheit ist nur durch die primäre Zielgruppe möglich
Primäre ZielgruppeManagement, Technologie und Ökonomie MSc (363000)
MAS ETH in Management, Technology, and Economics (365000)
Management, Technologie und Ökonomie (Mobilität) (374000)
WartelisteBis 27.09.2018
BelegungsendeBelegung nur bis 17.09.2018 möglich

Angeboten in

StudiengangBereichTyp
Management, Technologie und Ökonomie MasterWahlfächerWInformation
MAS in Management, Technology, and EconomicsWahlfächer, 1. und 3. SemesterWInformation